torsdag 11 augusti 2011

Då. nu då?

Apropå det här med Björk. Sen jag började lyssna ordentligt på musik har hon alltid varit en av grundpelarna för mig. Jag har skrivit om min relation/kärlek till Björk förut för hon är så stor del av den musik som varit omkring medan jag växte upp och blev den här personen.
Jag har en brorson som är ett par år över 20. Vi satt och pratade musik en gång och jag nämnde Björk i förbifarten men upptäckte snabbt att han hade ett obehagligt frågande uttryck i ansiktet. Björk, sa jag en gång till ifall han inte hört mig bara. Han ryckte på sina breda axlar och skakade på huvudet, Näe...
Förlåt min naivitet men jag trodde inte att det fanns vuxna människor som inte vet vem Björk är. Jag blev chockad, där satt jag med rena rama helgerånet på händerna.
Nu har jag kommit över det värsta och insett att med tanke på vad hon producerat de senaste åren kanske det inte är så konstigt. Istället funderar jag på vilken/vilka artister kidsen idag lyssnar på och vilka av dem som kommer göra det där definitiva avtrycket. Jag vet inte?

1 kommentar:

emster sa...

kidsen har noll koll på musik. såerebara.