Visar inlägg med etikett Äpplet och dåren. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Äpplet och dåren. Visa alla inlägg

torsdag 19 maj 2011

Äpplet och dåren

Jag har ju den däringa negligerade skrivbloggen som gått på konstgjord lunga ett tag. Några fina skrivare har hållit den igång med sina texter och det gör mig alldeles rörd och varm. Annika påminner mig om den i en kommentar till förra inlägget och plötsligt kände jag att det nog var dags att ge Dåren den tlc som den faktiskt förtjänar. Så jag tänker försöka börja skriva lite igen, i all enkelhet. Kanske vill ni också följa med en stund, ni som uttrycker er så vackert och ärligt och roligt att jag grinar i tid och otid. Eller ni som inte säger så mycket men skulle vilja i smyg. En liten rad bara. Tar en minut men någonting litet och alldeles underbart gör det med sinnet.

söndag 3 oktober 2010

Det händer allt för sällan

men det har hänt nu. Både Äpplet och dåren och Disappear here är uppdaterade. Halleluja.

måndag 28 juni 2010

Att jobba igen

är att längta efter litteraturen när den är som närmast. Det finns så mycket jag vill läsa, jag håller i dem, vågar knappt bläddra, det är tyngden i böckerna jag vill åt mest just nu. Väntar på en dörr som kan öppnas.

Äpplet och dåren har fallit efter. Skrivandet har fallit efter. Men det är samma där, dörrar som jag väntar på. Under tiden läser jag gammalt, försöker minnas. Här.

onsdag 5 maj 2010

tisdag 20 april 2010

Onsdag på en tisdag

Äpplet och dåren har skrivveckan börjat lite i förskott. Igen :)

onsdag 14 april 2010

Äntligen onsdag

Visuell trampolin idag på Äpplet och dåren!

söndag 11 april 2010

( )

Har tjuvstartat veckan på Äpplet och dåren.

onsdag 7 april 2010

Äntligen onsdag

och onsdag betyder numera Äpplet och dåren och det tycker jag är så roligt att jag blir alldeles knollrig. så Kom skriv med mig :)

torsdag 1 april 2010

Kom skriv med mig

Det var länge sen jag skrev, jag saknar det. Alltså, inte blogg, annat.
Hittade anteckningsbok med gamla texter idag. Det var så fint på nåt vis. Det var ord som jag glömt men ändå kände igen och jag blev glad för jag tyckte om mycket och annat kunde jag läsa och förlåta utan att skämmas.
Då hade jag en textsamtalsgrupp som träffades, åt mackor och hade smarta saker att säga om varandras arbeten. Då gjorde vi skrivövningar, inspirationsövningar. Försökte öppna hjärnan och hitta nya saker. Och det var så roligt. Sen kom livet emellan för oss allihop och vi spreds liksom ut ett tag.
Nu tar jag tag i saken själv.
Så om du är en skrivkunnig person med minsta lilla intresse för prosa eller poesi eller what have you så välkomnar jag dig av hela mitt hjärta till min, alldeles för dagen startade, skriv-blogg!

Världen, jag ger dig: Äpplet och dåren.