måndag 22 september 2014

Måndagsbergochdalbanan.

Här sitter jag i soffan och har pms och äter chokladsås med glass. Jag har varit skitsur nu på kvällen. Eller först var det okej för jag har varit på kurs och känt mig som värsta proffsiga hantverkaren hela dagen. Sen typ sjönk vår båt mitt i middagen och sen kom hösten och jag tvättade fler maskiner än jag orkade hänga och sen hängde det ytterkläder på en köksstol och plötsligt var jag sur. Och nu äter jag sås. Jag har sent om sider bett om ursäkt till de som är vakna, de andra får jag ta imorgon.

Men alltså, måndagar = kursdagar = favoritdagar! Idag var tredje tillfället och hittills har vi övat på att göra en stolsits på gammalt vis men idag blev jag klar med den och kunde börja på mitt första riktiga projekt! PEPPEN! Jag ska jobba med arvegods från pappa, den karmstol han hade vid sitt skrivbord hemma ända sen jag var liten. Älskar hela grejen. Taglet, verktygen, de konstiga orden.


  

3 kommentarer:

Kråksång sa...

Länge leve PMSmonstret! Det finns ett till strax väster om skanstullsbron. Och hurra för kursen, jag är sjukt avis!

Anonym sa...

Jag vill också lära mig att klä om möbler! Eller så kan du komma och klä om våra när kursen är klar ;)
Hur gick det med båten?

Kram Helena

Sofia sa...

Kråkan: Men asså hurra för dig för att du känner mig bättre än jag själv och kom på hela grejen!

Helena: Åh, det är så himla roligt! Jag kan lära dig sen när jag är kung! Båten är åter igen vid god vigör, A har tappert slitit med pannlampa i kolsvart höstkvällsregn och löst problemet!