måndag 9 september 2013

Random lägesuppdatering.

Well, hello.
Det är T minus två veckor nu och jag är officiellt ett hus. Jag försöker att ta det kolugnt, viiila och allt det där och det går bra eftersom jag iallafall inte orkar röra på mig pga väger en miljon men går dåligt för att jag ligger hemma och minut för minut bokstavligen känner hur min hjärna förvandlas till gröt.

Kommer förmodligen trots detta att åka till Ikea och köpa en ordentlig och på Ikea-manér ganska ful skohylla eftersom jag även blivit helt fixerad vid tanken på att styra upp det hav av skor man tvingas vada genom ifall man vill komma in till oss. Känner redan nu att jag kommer behöva sova ett halvår efter att ha gått det smärre maraton det är att ta sig igenom Ikea men man orkar ju göra just det ännu mindre när bebis väl kommit och det är ju lite när som, det.

Ijallafall. Var lite hängig en vecka för ett tag sen och då styrde mina granntjejer upp en baby shower till mig. Dog vad fint det var. Har aldrig bevistat en sådan förut och det var väldigt mysigt och gulligt av dem och jag blev alldeles gråtrörd och sen gick jag hem och aktiverade det Netflix-presentkort jag fick och har dragit igenom hela "Orange is the new black" den här veckan. Hoppas att andra säsongen tuffar på sig lite. Det pratas och hintas om det råa fängelselivet men man får egentligen inte se så mycket av det (förutom den förlösande avslutningen såklart) och om de skulle våga göra det hela något skitigare (våldsammare?) så skulle jag kanske t.o.m känna något när jag tittar och då skulle det ju kunna bli riktigt bra det här.

Så var det med det. Hej!

Inga kommentarer: