måndag 3 juni 2013

En dag som denna.

Jag har nu kommit till en för mig i graviditetssammanhang alldeles ny tidsålder; stödstrumpans.
Tänkte att jag idag skulle shoppera ett par eller två nya snygga skor till Berlin-resan. Såg liksom framför mig hur jag ska spatsera omkring där i klänning och snyggskor och magen som lagom till ankomst antagit just de där proportionerna som får folk att sucka "Men åh vad mysigt!" och man för ett ögonblick faktiskt kan hålla med innan halsbrännan tar vid igen.
Allt var frid och fröjd, A var placerad med bok och kaffe på uteservering, och jag skulle bara "kila in" (men alltså verkligen, och med den där rösten) på h&m och kolla om det (mot förmodan) fanns något fint att slänga på sig också. Det skulle visa sig vara ett ödesdigert misstag. När jag kom ut ur provrummet var det med sådan tjock- och fulångest att jag sedan istället för att köpa skor spenderade en kvart av skoexpeditens tid på att beklaga mig över sakers allmänna tillstånd. Och när jag väl lämnade butiken var det tomhänt och med så ont i benen att min peppiga shoppingtur obarmhärtigt förvandlades till 450 spänn worth of stödstrumpor på apoteket.
Yay.

Inga kommentarer: