tisdag 9 oktober 2012

På jobbet bara.

Bokdag på jobbet, mumma. En himla massa förlag med en himla massa författare som presenterade höstens böcker. Idag har jag grinat till Jonas Gardell, skrattat så jag var tvungen att torka tårarna med hela handflatan med Glada Hudik-grundaren Pär Johansson, blivit varm i hjärtat av Ulf Stark, velat ta med mig Pija Lindenbaum hem, suttit mållös inför Jan Guillou, varit bestört inför Johan Hedenberg och ska nu genast läsa hans bok "Lill-Tarzan å jag". Hade ca 20 kilo böcker med mig hem. Nu är jag trött och yr av att ha suttit still i en biofåtölj i 7 timmar men glad och pepp inför bokhösten!

3 kommentarer:

Pea sa...

men hjälp vilket underbart jobb du har. hur får man ett likadant?

Sofia sa...

Pea: Ja, oftast är det himla, himla fint. Jag gjorde den vanliga gå-dit-med-cv-manövern men lyckades också komma in i samma ögonblick min (då blivande) chef stod och diskuterade sin personalbrist med en kollega. Så det var bara att sticka fram mitt papper och säga "Ursäkta att jag avbryter men jag kan jobba!"

Sofia sa...

Och ursäkta att det tog ungefär 300 år för mig att svara på din kommentar!