fredag 5 oktober 2012

Hemma bäst.

För ett tag sen var jag ensam hemma på kvällen och det har ju blitt höst och allt och de där stora fina fönstrena i vardagsrummet förvandlades framåt kvällskvisten till stora, hungriga, svarta hål och de där gardinerna som vi pratat om men som inte riktigt behövts fullkomligt skrek efter att komma på plats. Jag satt i soffan och utvecklade vartefter timmarna gick magiskt ett par skräckslagna ögon i nacken. Jag älskar precis allt med att bo här, till och med mörkret bara jag slipper vara ensam just då. 
Men eftersom jag jobbat en himla massa har det bara blivit en fåll här och en gardinstångsskruv där så idag tog jag hela dagen till att styra upp det hela, så att jag när nöden kräver kan stänga in mig i värmen, ljuset och tryggheten.
Nu syns ju inte gardinerna på bilden men iallafall. De stora fönstrena och de nya kuddöverdragen är med.



Hemtex har sjösatt ett handarbetssortiment, till min lycka. Allt handarbete som känns modernt, fint och kan införskaffas utan att ta sig till specialbutik är till godo för folket, tror jag. Själv håller jag på att brodera den här fina till soffan:


Och så har jag fått upp min bästa souvenir från förra helgens Finlands-resa i köket. Älskar Katoko, de har så himla fina grejer och jag länkar trots att det verkar svårt att navigera på sidan om man inte händelsevis råkar kunna finska.


Det tar ett tag att bo in sig, men långsamt närmar vi oss...

4 kommentarer:

Victoria sa...

Jättefint!!!

Josefine sa...

Tyget på kudden! Det är fantastiskt fint. Får lust att åka hem till dig och fika när du lägger ut bilder hemifrån. Ser så mysigt ut.

Johanna sa...

Sjukt fint att lägga böcker i en sockerlåda sådär. Tänker sno det tipset rakt av!

Sofia sa...

Victoria: Tack!

Josefine: Visst är det fint! Sjukt nöjd! (Hittade en vanlig, liten lampskärm med det tyget och VILLE SÅ MYCKET ha den till jag kollade på prislappen: 1600 spänn! Gick in i tygaffären, hittade tyget kom på att jag har en trist vit skärm hemma som behöver kläs om och så bara HA, suckers! (Helt random utsvävning det där men iaf))
Välkommen, välkommen!

Johanna: Gör'e! Känns mkt bra!