tisdag 18 september 2012

Svar på tal.

Ni minns när jag skulle shoppa på ellos? Och det gick minst sagt sådär. En person därifrån hittade hit och tog kontakt och som kompensation för min mindre önskvärda upplevelse fick jag den här tröjan till Knappen.
Mycket fin.

Och det var uppfriskande att se att ett så stort företag ändå verkar så måna om att kunderna ska vara nöjda och glada att de på eget initiativ tar kontakt. När jag ändå hade chansen passade jag på att dra den eviga mer-unisex-alt-mer-färg-på-framförallt-pojkavdelningen-harangen. Och i vanlig ordning skickades mina åsikter "vidare till berörd avdelning". Vi får se, ännu mer uppfriskande vore ett mer kreativt svar än att "efterfrågan styr utbudet". För mig styr priset. Jag skulle gladeligen handla alla Knappens kläder på Polarn, Mini Rodini eller Uni om det inte råkade vara så att han är ETT BARN och således växer ur/permanent smutsar ner till oigenkänlighet/sliter hål på alla sina kläder med rasande fart.
Oh, well. Han verkade mycket nöjd med tröjan, ville prova direkt, skulle visa pappa och stod och log för sig själv framför spegeln. Så att döma av hans reaktion så är det åtminstone inte hans efterfråga det är något fel på.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men vilken fantastiskt fin tröja, och så bra av dem att ta kontakt och kompensera! (Även om det såklart handlar om att de inte vill få dåliga publika omdömen etc).

Men alltså, det där om att "efterfrågan styr" är så otroligt korkat. Det är som att bara skriva om kändisar i tidningen för att "det är det folk läser". Det är det inte alls. Erbjuder man bra saker vill folk ha dem, erbjuder man sämre saker kommer folk konsumera dessa också i brist på annat. Det är så det funkar och med det följer ett ANSVAR.

Sofia sa...

Johanna: Nä, det vill de ju inte ha men så mycket jag spytt över både H&M, Lindex och Zara så ska de ha en eloge för att åtminstone verka intresserade av omdömen. (Och här räknar jag ju med att de övriga kedjorna är här på bloggen och uppdaterar sig om mina åsikter åtminstone dagligen. Naturligtvis.)

Efterfrågan Schmefterfrågan. Det argumentet håller knappast i motvind. Kanske skulle börja med någon slags välriktad mailbombning tills ett bättre svar finnes...