torsdag 1 december 2011

Hösten mat tog över våra liv.

Min bror kommenterade här att vårt liv verkar kretsa kring mat just nu. En uppmärksam iakttagelse. A's kretsar kring att laga. Mitt kring att äta. Och precis som bror så klokt gissar så är det inte mer än välförtjänt när man trots allt fortfarande inte är SÅ många år från de eviga spagetti-tomatsåsernas tid. *hävdar min ungdom*

Dagens höjdpunkt på jobbet var när jag blev tvungen att hänvisa en kund till en annan butik men som hon ledigt kunde tänka sig att åka vidare till eftersom hon blivit så otroligt glad när jag, helt omedvetet, råkade använda uttrycket "full kastrull". Så ni ser, mat förnöjer och förhöjer.

Hemmagjord pasta med ostsås på parmesan, mozzarella, cheddar och en massa färska örter med broccoli och vitlöksbröd. Rätten ser ut som att den skulle kunna heta Greta. Rediga Greta.
Filodegspaj fylld med spenat, feta och pinjenötter. Cayennepeppar och rosmarin. Det var chili i salladen. Sanning.
Bomben. Choklad- och kafferullad vaniljglass med vispad grädde och chokladsås. I gryta. Rätt ska vara rätt.
Ungefär nu står det väl ganska klart varför det är A som står för matbloggandet och inte jag.
Jag - sjukt mallig och mätt.

2 kommentarer:

Mathilda sa...

Men seriöst!!! Allvarligt.... Jag...näe.... Men va fan.
Är det normalt att vara sjukt sugen på just den där maten NU på engång innan jag ens hunnit äta frulle?!
Damnit GE MIG!
A; läser du detta: jag tänkte att jag kommer på middag snart. Liksom lämna barnen hemma, njuta av ert fantastiska sällskap, ett glas vin och din helt galna matlagning som jag känner smaken av bara genom att läsa o se.
Hemgjord pasta med massa ost. Just den! O choklad. Precis så. Härrejevlar.

Sofia sa...

Mathilda: Ost! OST! Mer OST!