tisdag 1 februari 2011

Rum för barn

Alla borde gå till Rum För Barn på Kulturhuset, Stockholm. Det är världens bästa ställe. Min bästa vän och Knappens gudmor jobbar där och som om inte det vore nog, det finns massor att läsa, massor att klättra i, på, över och under, massor att rita och måla och det bästa av allt: man får vara inne i en Tove Jansson-bok! Så kommer det se ut när jag dör och kommer till himlen.

Kika lite i hålet.
Klättra över till nästa sida i boken.

Här sitter Mymlan och gråter. I små högtalare kunde man riktigt höra hur hon snyftade och var så ledsen. Knappen blev lite förvirrad över vem som grät så han gick fram och kramade en liten tjej som stod brevid oss. Jag höll på att kollapsa av stolthet och finhet.

Ja, ni ser ju. Pärleporten.
Bästa eftermiddagen!

11 kommentarer:

Lisa sa...

Bra tips, det var ett tag sedan vi hängde där!

LillaGrå sa...

Så fint! Synd att vi bor långt ifrån.

mathilda sa...

åhhhhh...det va superduper länge sen jag va där med kidsen. måste gå dit, har helt glömt va man kan göra. bra där sofia!!
Förslag; jag plockar med mig ella så möts vi upp där nån dag o hänger? Jag orkar inte ta båda barnen dit by myself, lite för mkt för mig just nu! men vad sägs om de?

Sofia sa...

mathilda: Sägs bra!

Johanna sa...

Åh, det ser ju helt fantastiskt ut! Nu vill jag skaffa ett barn OCH flytta till Sthlm bara för att kunna hänga där.

MY godd så fint.

Sofia sa...

Johanna: Ja! Gör! Det var bäst!

matilda sa...

Nä sofia, nu efter ca 2 månader håller jag på att längta ihjäl (!!) mig efter min lill-kusin! och jag kan inte hålla mig till min födelsedag så, får ja och filippa som kommer till sthm i veckan våldgästa er någon dag? Jag måste bara få mysa med det där lilla professor-nackhåret!

Sofia sa...

Matilda: Ja, jättegärna! Jag jobbar måndag. Kanske tis. eller ons?

matilda sa...

ja jag ska kolla! både tisdag och onsdag skulle fungera för mig! jag återkommer :)

Kulturkoftan sa...

Jag måste dit. MÅSTE!

Sofia sa...

Koftan: Ja, det måste du.