onsdag 1 juli 2009

T minus 5 weeks.

Nu slutar nåt och börjar nåt. Jobbade min sista dag igår. Fick den här finfina hejdå-presenten av min grymma chef Susanne:Galet fin konstbok om man vill reka supertuffa unga konstnärer.

Idag är perfekt. Första molniga dagen efter värmebölja, det har regnat någon gång under morgonen så det är fuktigt men varmt. Alldeles lagom. Jag ska läsa, bara sitta ner och tycka att allt är ganska mjukt och mysigt. En fluga kom precis in genom dörren och flög imponerande målmedvetet genom hela huset och rakt ut genom sovrumsfönstret igen.
Det enda mörka molnet på min himmel är att jag missar A´s spelning i Arvika i helgen. Det är dåligt.
Istället tror jag att jag ska knalla ner till kiorren och köpa lösgodis så som när man var liten: hänga in genom luckan och peka ner i gubbens små burkar; "en sån...och en sån. två såna".
Jag ignorerar faktumet att gubben sen ett par år tillbaka bytts ut mot oroväckande unga barn. Så länge jag fortfarande får mitt godis i de här gamla hederliga påsarna så håller jag mig lugn.



Så nu har jag inget jobb längre, bara så där. Och det är inte meningen att jag ska ha det på typ ett år heller. Okej. Man vänjer sig säkert snabbt.

Kanske skulle köpa en påse kolasnören. Det var länge sen.

Inga kommentarer: