lördag 5 mars 2016

Helg ju!

Eftersom vi fram tills i höstas i princip inte haft ett nio-till-fem-liv på rätt många år så har helgerna inte stuckit ut så särskilt mycket. Veckan har liksom rullat över i lördag och vi har fortsatt jobba eller plugga eller vara lediga eller lite av varje. Men eftersom min utbildning är praktisk (till skillnad mot A's som var teoretisk och krävande men gav lite större rörelsefrihet i tidsplanering) och kräver att jag är på plats i skolan nästan varje dag så har vår vardag blivit inrutad som aldrig förr. Det har varit den största omställningen för oss än så länge, det strikta schemat. Men med det strikta schemat kommer också HELGEN™! Och istället för att jobba/vara ledig lite överallt i veckan så är helgen bara ledig tid. Så himla mycket mer uppskattar jag helgen nu.

Labbveckan är slut. Vi har knäckt träämnen som om det inte fanns någon morgondag. Fört statistik, ritat tabeller och diagram. Vi har suttit, fem hantverkare med den digitala tummen mitt i handen, hukade över datorer och unisont svurit över power points.
Men. Hundra pinnar och en 4-timmarskroki senare: helg!
Ska köpa skabbig soffa och eventuellt försöka promenera av mig gårdagens magiska skreitorskmiddag på Pastis som med största sannolikhet bestod av smör, grädde och... eh, smör.






Hej!

Inga kommentarer: