söndag 15 februari 2015

Tänker på mat.

En gång var det någon vid ett middagsbord som sa till mig "Ta tills du skäms". Ikväll har vi varit på middag hos grannar och maten, MATEN!, var så sjukt god att även om det inte var den här personens uppmaning så åt jag tills jag skämdes. Eller. Jag åt och åt och efteråt tänkte jag att jag kanske borde ha hejdat mig lite? Eller? Kan man göra så? Bara äta och äta.

Iallafall. Stapplar runt här med träningsvärk av den sorten som tar nästan två dygn på sig att komma. Har dragit till något i axeln så jag tar det lugnt med överkroppen nu och har tvingats överkomma min benpressångest. Alltså, den är så tung att jag har perioder då jag i princip tar omvägar runt den där jäkla maskinen. Står och blänger på den, snackar skit i omklädningsrummet. Men nu har jag tagit den tjuren vid hornen till slut med resultatet att jag går som helt stelopererad. Men jag vann över den, så känns det. Som att jag vann.

Inga kommentarer: