onsdag 10 september 2014

Kanske när jag blir stor.

I måndags började jag på en kurs i möbeltapetsering. Det är det jag ska göra nu, gå på kurs på måndagar och vara mammaledig resten av veckan. För nästan två år sen, när jag hade min sedvanliga yrkesrelaterade livskris sa min bästis "Men ska inte du bli möbeltapetserare?". Nu har jag stött och blött det ett bra tag och insett vilken jäkla bra idé det var. Att jag inte tänkt på det tidigare. Så nu ska vi se om den funkar lika bra i praktiken. Hur som helst var det himla fint att sitta där på en pall vid en bänk och spänna sadelgjord, sy med kroknål och bli lite skitig under naglarna. Det blir nog bra, det här.

Hemma fortsätter ampeltillverkningen. Alltså, kan inte sluta.




2 kommentarer:

Kerstin sa...

Men oh så bra om du ville testköra på en gammal stol jag har hemmavid. Tyg finns - kunskap....nä men det saknas ju!

Josefine sa...

Du borde börja sälja dina ampelverk. Jag är definitivt spekulant! De är superfina.

Och... väldigt spännande med tapetserarutbildning. Uppenbarligen har du ju både ett öga och talang för det.