måndag 20 januari 2014

Egentligen borde jag bara gå och lägga mig.

Plötsligt minns jag hur det känns att skriva. När vi pratar om det vi gör, vill göra, kan göra, är gjorda för att göra och jag hatar att använda ordet kreativitet men skapande är ännu värre, så vi pratar om kreativiteten och hur den känns och vad den gör och jag tänker på den här bloggen som fallit ner i någon slags småslött tv-tittarliv där det bara zappas vidare och aldrig stängs av för att göra något verkligt. Jag tänker på hur jag kommer in i det här lilla rummet när barnen (!) somnat, där symaskinen alltid står framme och jag aldrig verkar få någon ordning på mina papper, och hur jag skriver om den där kreativiteten, jag skriver om den på vykort som jag skickar ut i världen, jag skriver om skrivandet men jag skriver ju aldrig. Det var så jävla länge sen jag skrev. Inte ens här längre, här har skrivandet fått ge vika för babbel för länge länge sen. Jag vet inte om det blir någonting av det här, jag vet inte vad jag vill säga er med det här, men vi får väl vänta och se, det kanske visar sig. Eller inte.

Inga kommentarer: