lördag 28 december 2013

Typ tillbaks.

Någon gång strax innan min födelsedag la sig den där bloggadventskalendern ner och dog. Alldeles lägligt efter att jag ogenerat hunnit meddela världen vad jag önskade mig i julklapp.

Sanningen är att "2013 års bästa kompishändelse" var nästa dags rubrik och jag tänkte och tänkte på det. Inte på vilket händelse specifikt utan hur jag skulle kunna skriva om Kråkan, och om hur många gånger under det här året jag tänkt att jag ÄLSKAR att jag får ha henne i mitt liv, utan att låta drypande sentimental. Det blev ingenting. Det blev kalas och sen jul, en himla massa regn och en bebis som skrattade så att världen stannade upp för en sekund. Men så är det i slutet av dagen, iallafall. Att jag har världens bästa bästa vän och hon är alldeles min bästa vän och om alla hade en bästa vän som hon skulle världen vara ett bättre ställe.

Sen skulle jag skriva om 2013 års gråt och det ville jag inte tänka på. Jag har grinat över att barn far illa på jorden så många gånger i år.

Årets bloggförälskelse är Monkinodraw. För att Moa verkar sjukt cool, duktig, snäll, insiktsfull, kreativ och rolig. Plus att hon skrev ett helt galet bra och peppigt inlägg om kreativitet/skapande som varenda knytt borde läsa.  

Som vanligt har jag ambitionen att vara modigare än jag var 2013 och kanske de flesta föregående år. (Lucka 23: "Gör det här bättre 2014 än jag gjorde det 2013")

Och 24: Julafton. Vår julafton var som alltid. Lugn. Bara vi och min mamma. Tomten som förra året var norrlänning hade i år utvecklat en finlandsvensk dialekt. Pappa fattades oss. Men Junior hade kommit till. Knappen var modig och pratade med Tomten. Klapparna gick hem. Vi blev mätta, mådde väl. Små jular ftw.

Okej. God fortsättning.

1 kommentar:

Johanna sa...

God fortsättning till er med!