lördag 14 december 2013

Något som gjorde mig riktigt stolt.

Det var det där med att göra en sån här lista samma år man fött barn. Det blir lätt enkelspårigt. Därför svarar jag... fött barn! Nä, men inför mig själv är jag stolt över att jag klarade förlossningen med bara lustgas. Och det ligger inget som helst fördömande av smärtstillande behandlingar i det, den epidural jag fick med Knappen är förmodligen en stor anledning till att jag har positiva minnen från den förlossningen. Stoltheten ligger i att jag klarade av något jag var rädd för. Jag hade oroat mig innan för att det av någon anledning inte skulle finnas tid eller möjlighet till smärtlindring och att jag skulle få panik. Det fanns ingen tid, skulle det visa sig, och jag gled flera gånger runt på en slak lina över ett hav av panik men det gick. Hur det än gick till så gick det.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Fantastiskt bra gjort!

Tänk att det blev just som du befarade, konstigt ändå.

Sofia sa...

Johanna: Åh. Tack. Det är knäppt, det där. Det mesta kring förlossningar är knäppt, kanske därför det är svårt att sluta tänka på dem.