måndag 19 november 2012

Eget rum.

Att ha en egen plats, vilken lyx det är. Sen vi flyttade från stan för 4 år sen har alla mina grejer stått nerpackade i lådor som måste packas upp och packas bort så fort något ska göras och så fort något är klart. Tyg, symaskin, pennor, papper, pysselgrejer. Och nu bara: har eget fort! Ett stökigt fort visserligen eftersom jag nu plötsligt bara kan gå ifrån och lämna allt utan att behöva äta middag i drivor av stuvar och snören och broderinålar. Men jag har försonats med tanken på att om det inte är ett visst mått kaos då hittar jag ingenting istället.

Men det bästaste av allt är att saker blir gjorda. Det ligger inte en halvtimmes logistik mellan tanke och handling längre. Allt finns inom räckhåll. Hela tiden.

Ugglekit finns för övrigt att köpa på Panduro. Filt, vilket material! Har allvarliga planer på en armé av filtrobotar. Älskar filt nu.

När det blir för kaosigt blundar jag och tänker på valar en stund. Det funkar.


 


5 kommentarer:

Limpy sa...

Åh så himla fint!

Mathilda sa...

Jag ba kände hur jag nästan grina lite av avund! Men sen ba kände jag mig inspirerad. Ja, att en dag har jag också så där HIMLA FINT!!! Tills detta sker åker jag hem till er och sätter mig i ett hörn en stund bara för att låtsas att det är mitt. Hej överlevnadsstrategi och framtidspepp!

Sofia sa...

Limpy: Tack! Det börjar falla på plats...

Mathilda: Välkommen, välkommen!

Jojjo sa...

Åh så underbart, önskar mig också ett alldeles eget hobbyrum en dag! Här är det minst en halvtimme mellan tanke och handling fortfarande...

Sofia sa...

Jojjo: Jag önskar verkligen att du får det för det har visat sig vara det bästa som finns!