måndag 27 augusti 2012

När jag shoppar.

Jag försöker handla på Ellos. Jag har alltid trott att det bara är väldigt vuxna personer med kontorsjobb, a-linjekjolar och fler än två barn hemma som handlar där men jag vet inte hur länge det är rimligt att jag fortsätter att endast se mig själv som undantaget som bekräftar regeln när det gäller såna här saker. Hur som helst. Jag försöker handla på Ellos. Och jag är tapper.
Försök 1: Hittar en tjocktröja som jag vill ha men när jag av en slump skummar köpvillkoren ser jag att den är för billig. Jag FÅR inte handla bara den för minsta köpsumma är 200 kr. Då ringer jag dit för att bena i situationen, för jag vill ha den där tröjan. Då får jag förklarat för mig att så är det bara eftersom det ju "kostar pengar att skicka saker". När jag då påtalar att jag utöver tröjan kommer att betala frakt på 45 spänn så i praktiken är det ju jag som står för den kostnaden, då blir "Marianne" i kundtjänst lite putt och lägger ut en förvirrad text som jag inte ens i slow motion skulle förstå.
Det är något spänd stämning när vi lägger på. Då gnäller jag för A istället om den där tröjan jag ville ha men inte fick köpa varpå han också lägger ut en text om olika saker som kostar och varför en minimumsumma måste finnas. Och jag blir tonåring (Ha! I AM the undantag!) och bara MENJALLAFALL!
Försök 2: Hittar sjukt snygg lampa. Mycket nöjd, har löst problem, kommer bli asbra, behöver inte leta mer, överens med A, får t.o.m rabatt, allt stämmer damn it! och jag är villig att förlåta tidigare nämnda tröjdebackel. Lägger i varukorg, går vidare men inser sekunden innan jag ska slutföra beställningen att som leveransdatum står 10 december! December!

Jag kan bara tolka det här som att det inte var meningen. Jag är inte redo, jag försökte gå före min tid och sånt låter sig inte hända hur som helst. Jag är inte där än, som man säger. Nu måste jag lägga mig och vila lite. Växtvärk och allt det där.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Bara fyra månader ju. Helt rimligt. Eh.

PS. SNÄLLA ta bord word verificationgrejjen pga OMÖJLIGT att se vad det står *djupandas och försöker en fjärde gång*

Edit *en femte gång*

Sofia sa...

Johanna: Sjukt störigt.
Och okejrå. La till den när jag plötsligt började få en massa skräp i kommentarsfältet men du frågar så snällt.

Kråksång sa...

Ja snälla. Ta bort. Så sjukt knepigt och deppigt att ge upp sin kommentar efter 5 försök och för lite tid. Men alltså ellos, man ba vad är upp med kom och köp! Massa rabatt! Fast inte på det och det och det det det. Kvar var den där strumpan man bara slängde ner i korgen för att. 40% fick man på dem. Tack ellos, 40kr istället för 70, vilket kap.

Sofia sa...

Kråkan: Ären inte borta än? Jag fattar inte. Bloggen håller på att glida mig ur händerna. Blast!

Eller hur! Dessutom skulle man få fri frakt om man köpte 3 grejer så jag letade som en dåre i typ en halvtimme efter en tillräckligt värd grej *snål* och sen blev det bara bajs med jävla 10e december!

Jonna sa...

Vad de syftar på när de säger att "det kostar pengar att skicka saker" är nog portokostnaden för reklamen som kommer FLERA GÅNGER I VECKAN när de väl fått tag på ens adress.

Sofia sa...

Jonna: Ha! Busted.