onsdag 20 juni 2012

Sista kvällen.

Alltså, den där flytten. Det kan vara så att vi har en miljon grejer på att-göra-listan. Vi har varit i huset till sena kvällarna hela veckan, skruvat och städat och donat och idag har jag legat på knä och impregnerat badrumsgolvet inte mindre än fyra gånger. Bilen är konstant full med grejer och händerna svider efter flyttlådebärande/packande/tömmande. Kom tillbaka till lägenheten nyss med en övertrött Knapp och en jäkla massa nysningar som kan ha blivit till den förkylning A släpade runt på i helgen.
A är kvar i huset och löser teknikfrågor som han är bra på och ska kanske sova där på nya soffan inatt och imorgon går flyttlasset och sen ska jag aldrig mera flytta. Ever. Jag ska bara lyxa runt i all plats, all luft, all tystnad, allt lugn som jag saknat i snart ett år nu.
Nu är jag så trött att jag tagit slut. Vi ses på andra sidan. Hej!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Ja gud, det är ett sådant jäkla jobb med flyttar faktiskt, trots att lägenheten vi flyttade från inte var större än en tvåa. Nu är jag lyckligt installerad även om vi fortfarande mste hänga upp lampor och tavlor och ordna i klädrummet, men gamla hemmet är flyttstädat och precis nu ska jag åka iväg och lämna över nycklarna.

Så ett stort LYCKA TILL OCH KÄMPA PÅ!! Och som tur vet man ju att det är värt det! Hurra!

Jenny sa...

Åh, den där känslan: nu ska jag aldrig mer flytta! Tänk när man har den alltså.

Sofia sa...

Jessica: samma här! Hur kan en tvåa rymma så sjukt mycket grejer?! Det tar ett par veckor att helt installera sig och Gud som jag längtar dit!
Och vad skönt att lämna över nycklarna! Förhoppningsvis dröjer det inte länge tills vi kan göra detsamma.
Grattis till nya boendet!

Sofia sa...

Värd varenda slita-sitt-hår-stund I tell you!

Färdig.