torsdag 17 maj 2012

Mat för öga och gom, eller hur säger man.

Jag försöker peppa för att A's matbloggande ska göra ett återintåg. Inte bara för att det är trevligt utan också för att jag får anledning att lägga upp den enorma mängd bilder jag tar på hans mat. Funderar allvarligt på att skaffa mig en karriär som matfotograf. Inte för att jag är så särskilt talangfull utan för att det är så roligt. Varför skulle jag inte ens i min vildaste fantasi kunna förklara men icke desto mindre funderar jag på det. Varför vill jag fota mat?

Här är dagens middag. Kött från en ko. Vilken del av kon föredrog A dock att tala om först efter avslutad måltid. Vad det hette minns jag inte längre men det kan ha haft med diafragman att göra. Brutalt, lät det hur som helst. Men gott. Sjukt gott.


Inga kommentarer: