fredag 6 januari 2012

Vi får se, men börjar ändå.

Photo a day challenge, stulen från Cinderalley. Jag vet inte hur det blir med denna utmaning men vi provar. Kanske blir det kanske inte. Under min föräldraledighet hade jag "Projekt: En om dan" som återfinns i etikettmolnet till vänster. Nu blir det nya tag, kanske.
1. You.
Jag började året med att ge mig själv en ugglemedalj. Jag verkar göra så. Det är tredje året i rad jag skaffar ett smycke alldeles runt nyåret. Något som, på ett mer anspråkslöst sätt än det låter, får tjäna som ledmotiv för hur jag skulle önska att det nya året ska spela ut/kännas. Förra året var det en gammal cykel, i år har det visat sig vara en uggla. Lugn och klok med ögonen alldeles öppna. Sån vill jag vara 2012.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Jag kände inte igen dig på fotot! Skumt det där... hur olika man kan se ut beroende på vinkel, dag, ljus osv.

Sofia sa...

Josefine: Haha! Undrar ju genast hur jag ser ut i ditt huvud! Men du har säkert rätt, det är nog inte en särskilt representativ bild!

Kulturkoftan sa...

Ugglan ja! Så 2012.