onsdag 11 januari 2012

Photo a day 6. Makes you smile.

Popstjärnan gone författaren Martin Svensson kommer in på jobbet då och då. Det är en väldigt trevlig person. Både en och två gånger har vi fastnat i livliga diskussioner om viktiga saker som litteratur och genus. Idag höll han ett riktigt brandtal om Carson McCullers bok "Klocka utan visare" med sådan iver att jag log både stort och brett av smittande entusiasm och läslusta. Det var "den bästa bok han någonsin läst. Alla kategorier". Hur ofta kan man säga så liksom? Att man haft en litterär upplevelse som sopade mattan med ALLA de andra. Efter att jag funderat både hårt och länge kom jag fram till att om jag måste välja så kan det vara "Kapten Nemos bibliotek" av P O Enquist. Vad är er?

Ps. Och nä. Det är inte Martin på bilden. Men i alla fall. Ds.

3 kommentarer:

Kråksång sa...

Me guu va svårt tänkte jag. Så tog det 5 sekunder. Blindheten. Utan tvivel. Om vi pratar läsupplevelse. Inte nödvändigt samma sak som bästa bok dock. Eller hur?

Johanna sa...

Hallåteaterkännsdetsom - Martin? Aaah vad roligt i så fall. Hade liksom glömt honom men plockade fram honom ur minnet sittandes på en Okejplansch nånstans. Minsann!

Sofia sa...

Kråkan: Blindheten! Good choice! (I'd fight Gandhi)(Sorry, var tvungen)
Och nä, det behöver ju förstås inte vara samma. Men om du måste välja bästa också då?

Johanna: Ja, präsiis! Mycket bra person, visar det sig!