söndag 8 januari 2012

Photo a day 3. Something you adore.

Papper och tyg. Nästan allt jag tycker om har med papper och tyg att göra. Det jag läser, det jag klär på mig, det jag klipper, klistrar, ritar och syr. Och den där sekunden, en bit in i arbetet, där jag plötsligt inser att det kommer att funka, att all tankekraft och planering och småpill kommer att falla ut som jag tänkt, eller bättre, den där sekunden när jag inser att jag kommer att tycka om det jag gjort, den sekunden är värd varenda felsydd och uppsprättad söm, varenda felklippt pappersflik och varenda havererad idé.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vad vi borde pyssla ihop du och jag!

Sofia sa...

Stiffy: Oh Ja! Det borde vi sannerligen!

Johanna sa...

Blir helt varm i magen av att bara se bilden, herregud så fina mönster och färger. Älskar också papper och tyg! Just nu instruerar jag min kära mamma som är på ikea att hon ska hitta något fint tyg som jag kan "klä in" skrivbordet med på mitt nya kontor. Tänker mig att det blir hemtrevligare om det är mkt tyg närvarande.

Sofia sa...

Johanna: Mycket tyg är the shit! Längtar till nya huset, då ska jag måla om och tapetsera ett gammalt skrivbord med tapeten vi hade i köket i stugan. Lite av det gamla i det nya typ. Allt blir lite finare med apper och tyg!