torsdag 19 januari 2012

Photo a day 13. In your bag.

I min väska råder oftast kaos. Jag bär omkring på en massa skit jag inte behöver eller inte vet vad jag ska göra av för det mesta. Just nu till exempel en betald faktura från Bokus och en påminnelse på samma faktura. De har jag i väskan för att? Ehm. Jag skrev ett telefonnummer till en bilverkstad på den ena typ.
Två lådor med ett presentkort vardera, till Panduro och Zara. Oklart varför jag prompt ska bära runt på dem i själva lådan också.
En plånbok jag knappt använder eftersom kort och pengar iallafall lyckas samlas i min fickor, en sån där plastgrej man stänger plastpåsar med tydligen, passerkort till jobbet, en isskrapa till bilen, ett plektrum (?), astmaspray och handkräm.
En annan sak som jag har sen igår är ett bokmärke från Bonnier. I deras klassikerserie på pocket har det kommit/kommer det ett gäng nytryck som har så sjukt snygga omslag. Bland titlarna ingår tex Sartres "Äcklet" och Hesses "Siddharta" (!). Till detta får man detta oslagbara bokmärke:
Lite så skulle man kunna säga om min väska också. Köpte ju en ny för ett tag sen. Det hjälpte inte kaoset. Kan man säga.

Inga kommentarer: