lördag 14 januari 2012

Om vi skulle ta och bli friska nu.

Trött mamma idag. Halva veckans nätter har gått åt att vakna en gång i timmen av barnnäsa full med snor, barnhals full med host och slem, barnkropp full av feber. Nu är febern borta, bara det andra kvar (och så trotset förstås) och en mamma och en pappa och ett barn som alla sovit dåligt, varit ovanpå varandra i dagarna 4 och i ärlighetens namn nog är rätt trötta på alltihopa. Och så blåser det ännu en storm som jag inte vet namnet på som inte tar slut och mest av allt verkar vara ett dåligt omen. För vad vet jag inte men vi har en stor jäkla tall mitt framför nya huset med hälften av rötterna upp på ett berg och mamma säger "jag skulle ta ner den" och jag säger "jag vill ju inte" men ligger ändå vaken och funderar på hur mycket jag skulle grina om den trillade på huset nu.
Lite så är det. Men kaffet är gott och boken bra.

Inga kommentarer: