söndag 1 januari 2012

Gott nytt.

Våra framtida nyårsaftnar är klara nu eftersom A efter middagen helt sonika pekade med hela handen och talade om för våra gäster att de ska alltid komma till oss på nyår. Då ska vi ha trevligt och summera året och ska därför anstränga oss att lägga sådant på minnet nu under 2012. 2011 summerade vi efter bästa förmåga, det innehöll en del musik, mycket bra litteratur, en hemsk men magkrampsrolig bajshistoria, en del ångest men också självständighet och insikter. Jag summerade att "Born this way" med Lady Gaga var årets bästa poplåt och lämnade därmed den nyklassiska elektronican därhän.
20 över 12 somnade jag i soffan och blev snart dirigerad till sängen innan våra gäster ens hade gått hem. Jag hoppas att de kan finna i sina hjärtan att förlåta mig för det.
Fasligt trevligt var det iallafall.
Och som vanligt fotade jag maten mer än sällskapet, trots att jag hade haft ett allvarligt samtal med mig själv om det där innan.



2012, jag hoppas mycket på dig.

Inga kommentarer: