onsdag 21 december 2011

32.

Och så går en födelsedag igen och till mitt lilla lilla kalas kommer de allra finaste och det är varmt och mjukt och varenda sekund tänker jag vi måste ses oftare, jag tycker så mycket om er och barnen har plötsligt blivit så stora att de leker tillsammans vid sidan av och deras små röster är där hela tiden och de vill inte äta så mycket mat men lutar sig över bordet och frågar försiktigt när det där goda kommer och det goda kommer med spring i benen och kladdiga munnar och i paketet från min bästis ligger det som jag fingrat på i affären utan att hon visste om det och sen börjar kvällen lida och de små ska sova och då kommer andra vänner jag inte sett på länge och saknat och en stund sitter vi ner och pratar stora saker, upptäcker alldeles nya sidor hos varandra trots att vi känt varandra jämt och jag tänker vi måste ses oftare, jag tycker så mycket om er och barnet sover nu och det blir lugnt och stilla och vi pratar om kärlek och ångest och gudstro och relationer och sånt som finns i hjärtetrakten och så är kvällen slut och det är tyst och bara jag och diskmaskinen som susar och det låter nästan som vågor och nu ska jag släcka de sista ljusen runt snittblommorna på bordet och lägga mig mellan den stora och den lilla i sängen, de som redan sover som djurungar.

10 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis min kära! Hade jag vetat att det var just idag hade jag budat över present, ballong och en barbershop-kvartett.

Jessica sa...

Låter ju helt underbart! Grattis!

Sofia sa...

Stiffy: Åh, en kvartett här i vår hall! Bara tanken känns som en present! Tack!

Jessica: Tack! Mm, det var himlans fint.

minahistorier sa...

gud vad fint skrivet. lipsill som jag är får jag tårar i ögonen över att det låter som en så fin tillvaro. ta vara på den.

och grattis i efterskott!!!

Kråksång sa...

Åh himla fint var det! Som jag sa, jag önskar det varit en fjällstuga och att vi haft stugan bredvid:) snart snart meramera. Puss.

Sofia sa...

Summercat: Tack, snälla! Ja, jag håller hårt i den där kvällen. Man behöver såna då och då, som att ladda batteriet lite. God jul!

Kråkan: Men åh STUGAN! Var ÄR den?! När åker vi till den? Vi måste skaffa en sjukt stor gästsäng till huset inser jag ju. Snart och mera! Puss.

Miss MoneyJenny sa...

Åh vad fint. Man blir alldeles rörd!

Sofia sa...

Miss MoneyJenny: Hjo, det var fint... Din profilbild för övrigt... kills me every time!

Jenny sa...

Grattis, grattis finaste Sofiaäpplet!

Sofia sa...

Jenny: Åh tack!