söndag 20 november 2011

Nu lägger vi ner för idag tycker jag.

Jag blir trött när jag inte förstår världen. Två saker med världen jag inte förstod som ikväll fick plats inom loppet av 5 minuter:
- På parkeringsplatsen utanför ica sitter en typ 6-åring och väntar i en bil. Han öppnar dörren, lutar sig ut, skriker "Barbro Lindgren!" och smäller igen dörren igen. 4 gånger.
- På parkeringsplatsen hemma tappar jag ut en hel äggkartong på marken. I slow motion naturligtvis. Två av äggen ligger fortfarande kvar, spruckna, under bilen. Resten har jag medelst servietter, keps och hand skopat upp i en gammal McD-påse jag hittade i baksätet och slängt.
Nu är den här veckan slut. Phew.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma heter nog Barbro Lindgren, och har shoppar alldeles för länge?

Sofia sa...

Lb: Kan detta månne innebära att självaste Den-vilda-bebis-författarinnan bor i vår ödmjuka lilla förort?! I så fall blir jag star struck!
(och nej, jag kommer INTE söka på hur många svenska kvinnor som bär det namnet och därmed bli mäkta besviken)