måndag 14 november 2011

Nej, det är lögn. (Lögn?)

Idag hörde jag på radion att det finns 1,5 kilo bakterier i kroppen. Fattar ni hur lite en bakterie väger? Vidare; fattar ni hur många bakterier 1,5 kilo innehåller?
Ungefär här i mitt resonemang sjönk jag ner i en av skräck förorsakad koma och har nu endast en vag uppfattning om verkligheten. Det kan vara så att någon står och lyser mig i ögonen med ficklampa och knäpper med fingrarna framför mitt ansikte.
Jag kommer kanske till mig till kvällen. På återseende.

7 kommentarer:

Linn sa...

men NEJ! nejnejnejnejnejnejnejnejnej! USCH!

Pee sa...

Glöm inte att några säkert är goda med!

Sofia sa...

Linn: Men alltså Nej. Det var säkert bara ljug. De ljuger skitmycket på P1 har jag hört.

Pee: Det var till och med tal om att det finns så mycket bakterier och så mycket nervtrådar i tarmarna att de sannolikt också kan skicka signaler till hjärnan.
Vilken inställning du har! Så fint att jag tror att mina tarmbakterier skickar kärlekssignaler till min hjärna, trots allt.

Kråksång sa...

Men asså...nu får du tänka om lite. Utan tarmbakterier jävligt paj mage. Avsaknad av bakterier jävligt dåligt immunförsvar, extremt mycket allergier osv. Bakterie är inte synonymt med typ ebola. Tänk istället bakterie=mikroorganism som jag är extremt beroende av som oftast jobbar för mig. Pepp! Känner du den?!

Clara sa...

Exakt! Sofia lyssna på kära mosters kloka ord! Du är beroende av bakterierna o dom är beroende av dig. Lite obehagliga men snälla varelser :)

Anonym sa...

WTF! Blev lite sjuk nu... sådär som en man kan bli (=döende) av det minsta...

Och jag som t.o.m. tillsätter (!!) baksilusker dagligen... (lactobaccilus plantarum...finns att tjacka på Ica m.fl u know..)! Jag kommer att sprängas till en grön snorhög av äckelpäckel..?


... tills Kråksång rättade till livet igen. Tack.

Pust!

/lb

Sofia sa...

Kråksång: Amen okej. Jag känner den. Men jag vill inte tänka på den. Mikroorganismer känns mycket bättre dock.

Clara: Bakterier = obehagliga. Aliens = obehagliga. Bakterier = Aliens. Gah!

Lb: Tack för tips. Nu vet jag vad jag ska hålla mig ifrån. Jag känner att mina 1,5 kilo räcker alldeles utmärkt!
Skönt att du är lugnad iaf. Du och dina bonus-basilusker. Moahahaha!