onsdag 30 november 2011

Jag älskar mat.

Så här är det, förstår ni. Om ni ska fira något, tex en vi-har-varit-ihop-i-4-års-dag och vill äta helt sjukt jäkla apgott, då ska ni gå till Brasseri Le Rouge och beställa gratinerad getost med fikon och honung till förrätt, grillad havsabborre med aioli till varmrätt och chokladmousse med hallon och kaffe till efterrätt. Sen kan man dö lycklig. Eller gå hem, lägga sig i sängen och bli klappad på kinden av en sömndrucken 2-åring innan han somnar om igen.

4 kommentarer:

Josefine sa...

MEN ÅHHHHHHHHHHH. Jag som ska äta typ makaroner om en stund. Låter helt helt underbart.

P.S. "En dag". Än så länge: nja. Men jag ska säga sen när jag är klar! Det är ändå några synnerligen pålitliga kvinnor som intygat att den ska vara helt fantastisk men än så länge har den inte riktigt... jag vet inte. Nä. Det är nåt med den. Vi klickar inte. Men som sagt. Återkommer.

Sofia sa...

Josefine: Nästa gång ni semestrar i Stockholmo - Le Rouge. Do it!

Min mamma läste halvhjärtat En dag och under nästan hela läsningen var hon "eh, sådär". Sen läste hon slutet och var av en helt annan uppfattning. Och så spoilade hon också så jag tänker inte ens försöka. Ser fram emot slutpläderingen!

Anonym sa...

Ert liv kretsar mycket kring MAT just nu. En rekyl från yngre års nudelsoppetider..?

Sofia sa...

Lb: MAAAT!!! Sjukt god mat dessutom. Älskar mat. Ingen mer nudelsoppa. Riktig mat. Man måste ju ändå äta liksom.