torsdag 4 augusti 2011

På håret och pepp!

Imorse på väg till jobbet dagmardrömde jag om hur jag trillade ner från vår två meter höga stege på jobbet under omskyltningen och bröt kroppen. Jag skulle få åka taxi till sjukan och A skulle lämna Knappen hos mormor och komma i ilfart fast jag skulle få sitta i ett väntrum på akuten i sju timmar eftersom det bara var en lårkaka och en bruten arm i slutändan. Fast jag fick gips som Knappen kunde rita på som när man var liten.
Dock ramlade jag aldrig ner för den där stegen, däremot hade jag fått den i huvudet om jag inte i just rätt millisekund råkat böja mig över en varuvagn istället. Så kan det gå.

En annan bra sak, intressant för alla med barn i läsålder; på Akademibokhandeln kan alla barn nu för tiden ta läsborgarmärke! Det går till så att man får en liten lapp där man ska skriva i vad man har läst och när och när man har 5 böcker på sin lista kan man komma och få det första vita läsborgarmärket. När man kan visa upp 10 böcker på sin lista får man ett rött och vid 15 böcker det hett eftertraktade svarta märket.

Hatten av för läsande barn!

Inga kommentarer: