söndag 7 augusti 2011

Om att packa ner.

Eftersom vi ska riva det här huset kommer vi att flytta till en lägenhet medans vi bygger det nya. Eller "vi", medans några, förhoppningsvis talangfulla, snickare bygger det nya.
Iallafall, en hel del av våra saker kommer aldrig att packas upp i lägenheten. De flesta av mina böcker tex och allt annat sånt där som man inte använder på någorlunda regelbunden basis. När huset sen är klart och det är dags för alla de där grejerna att se dagsljus igen, hur mycket kommer man då att ha saknat? Hur mycket saker har man som man tror är oumbärliga men som när det kommer till kritan bara är just saker?

2 kommentarer:

Jonna sa...

Vi har lådor som fortfarande står ouppackade på vinden sedan vi flyttade hit för snart tre år sedan. Jag minns inte ens vad som är i dem. Troligtvis inte mycket som jag skulle sakna.

Sofia sa...

Jonna: Tänkte väl att det blir så. Redan nu känns det lite sorgligt, jag tycker ju om att tycka om mina saker. Blir det inte tomt när jag inser att jag inte saknar dem? Eller blir det bara uppfriskande utrensning?