måndag 4 april 2011

Jag lämnar junior för senior

Det uppstod kärlek med omedelbar växtvärk mellan mig och Dymo. Jag lät utseendet gå före innehållet när jag skulle välja och tog den som var finast. Det skulle visa sig vara ett misstag trots att den är ljusblå och dymar ordning och reda:

Tyvärr måste jag nog lämna den och gå vidare trots att vår saga knappt hunnit börja och att det smärtar mig. Men det är Dymo Junior. Barnet som inte lärt sig några skiljetecken alls förutom punkt. Och det kan jag inte med. Jag kan inte leva utan , ! eller ?
Jag menar; vad har vi för framtid när den inte ens kan skriva

som sig bör?

5 kommentarer:

emster sa...

nejmendetgårinte! skaffa ny som kan stava!

Sofia sa...

emster: Ja! Vuxen-Dymo.

Anonym sa...

Leksaksdymo? Min är en rejäl mojäng med digital disspläjj å allt... fast den ÄTER batterier...

Till en början vill man etikettera hela världen....

... men det går över. En fas, bara..

/lb

Sofia sa...

lb: Amen du har väl säkert en sån där som liksom printar ut lappar. Här får man ju stansa. Eller kör ni old school på fin-kontoret?!

Anonym sa...

Print.... print!! is the shit... fast på VVS-knäcket....