lördag 20 november 2010

Mat/kärlek

Första gången jag och A skulle ut på en riktig dejt tog han med mig till Kungsholmen. Vi satt vid ett lågt runt, sparsamt belyst fönsterbord på kajkanten och jag var nervös men helt klar över att ihop skulle vi bli om vi inte redan blivit det vid den där första kyssen utanför 7eleven.
Det var precis 3 år sen och ikväll firar vi sedvanligt med att gå tillbaka dit. Till Kungsholmen, inte 7eleven Renstiernas gata.
Löjromstoasten hägrar. Åh som jag ska ha den. Kanske chansar jag med varmrätten som den där gången jag beställde fransk löksoppa och kom underfund med att det inte var särskilt gott och det blev lite knepig stämning med servitrisen. Eller när jag fick för mig att krabbkroketter lät fantastiskt och det också visade sig vara det.
Och ostbricka ska jag ha. Ostbricka.

Hej!

4 kommentarer:

Josefine sa...

Ostbricka. Underbart! Hoppas ni får en fantastisk kväll och grattis på dagen :)

Sofia sa...

Ostbrickan! Med fikonmarmelad!
Och kvällens chansning: Kalvrullader. Vilken jäkla grej!
Tack, det var fantastiskt!

sa...

Åh, Kungsholmen!
Vi var där förrförra helgen, min Kungsholmen-debut, och jäklar vad gott det var. Det var så där gott så man bara sitter still och andas lugnt och försöker få alla smaker att på nåt sätt fastna i munnen och stanna där för alltid.
Åt både sushi och nån stark köttbit. Åh, dessa smaker.. Har stora planer på att besöka "Smak" också.

Sofia sa...

Sammi: Vi brukar gå till "Smak" på A's födelsedag. Det var där jag första gången fattade vad en riktig smakupplevelse är. 7-rätters rekommenderas. Minst :)