lördag 2 oktober 2010

Om verktyg och kärlek.

I perioder blir A galen i verktyg. Såna med batteri som låter när man använder dem. Då måste vi ibland åka förbi byggvaruhuset på vägen hem och klämma och känna lite. Han smyger runt bland hyllorna som en unge i en godisaffär. Mmm... vinkelslip. Gersåg... mumma. Vi trycker och skruvar och pratar watt eller volt eller vad det nu är och A dagdrömmer om allt han ska kunna fixa med alla proffsgrejer.
Dewalt, suckar han.
(Allt detta absolut inte utan eloge för den ypperliga altan som han med lite sällskaps och batteridrivna verktygs hjälp byggde i våras!)
Hur som. Verktygen har varit As affär. Tills nu.
Igår fick jag den här av mamma:

Behöver jag säga mer?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag förstår A! Jag älskar också att gå runt på Bauhaus (som vi lämligt nog bor grannar med) och klämma på VERKTYG. Det är sån fulländad design, och dessutom, tänk så mycket fint och bra man kan göra med di små rackarna!

Synd bara att man ska bo i lägenhet, i hyresrätt dessutom. Annars jävlar! Vilken verktygssamling jag skulle ha!

Josefine sa...

Haha... vilken fin en! Och vilken snäll mamma. Såna fina presenter får jag inte av min. Men det ska jag tipsa henne om nu!

Sofia sa...

Johanna: Det bästa är ju att man får ett kit. Här är lilla lådan, här lägger man det lilla tillbehöret, här ska maskinen ligga, här sladden. Älskar kit.

Miss Muffin: Och det bästa av allt är att vad jag förstår så säljs de för något bra pris i samband med rosa bandet. Flera flugor på smällen!