fredag 10 september 2010

Sofias vilda ras mot kvällspressen! Extra extra! Read all about it!

As främsta nyhetskälla på nätet är Aftonbladet.se. I två dagar har jag också försökt med det. Men det går inte. Redan på förstasidan lägger sig högerspaltens dumheter till nöjesnyheter som ett myrornas krig över hela mitt synfält. Lady Gagas köttbild. Carola snubblade på gatan. Robyns hån mot Idol.

Och jag kan inte hjälpa att axlarna drar upp sig lite under öronen, käkarna långsamt börjar mala och rynkan mellan ögonbrynen djupnar. Vadå Robyns hån mot idol?! Hon skulle inte vilja vara med i Idol och hon förklarar varför. Punkt. Nejdå. Hån! Attack! Peter Jihde går till försvar! Och inte nog med det, som om det vore ett sandlådekrig sträcker han storsint ut en hand!
Och jag fattar ju att det här handlar om journalistikens retorik och inte nödvändigtvis Jihdes men ändå! Vad är det frågan om? Varför är det så jävla dumt?
Och nästa raka blir ju: varför orkar jag? Varför bry sig?

Jag skulle kunna säga: Knappen kan gå!
Jajemen, gott folk, Knappen kan gå.

Men det får bli ett eget inlägg för nu sitter jag ändå bara och småsurar. Jävla Aftonbladet.

1 kommentar:

sa...

Jag hatar Aftonbladet. Det är en så jäkla konstig tidning. Vem bryr som om vad Robyn tycker om idol? Och vem bryr sig om Angelina får duscha ifred eller inte? Jättekonstigt.