fredag 20 augusti 2010

Jo det var så att jag och jag och jag

Jag har fått en Blog award av Walleriana! Det var hedrande och jag tackar ödmjukast för det!
När man har fått en sån ska man:
-Kopiera Awardbilden i bloggen för att visa att du fått den.
-Tacka såklart och länka tillbaka till den du fick den av.
-Ge vidare Awarden till 7 andra bloggare och länka till dem.
-Skriva 7 intressanta saker om dig själv.

Så.
Här är några av mina favvobloggar:

Neij. Jag måste respektera en person som helt lätt och naturligt kan tala om sitt underliv som fittamentet. Linnéa är vass, rolig och skriver tokigt bra.

Frida Gro. Jag har sagt det förr och säger det igen; Frida tänker så bra och skriver så fint.

Little lion me. Kevin är varken rädd för det höga eller låga, tar jättefina bilder och är dessutom en jäkel på att formulera sig.

Fröken blund slår dank. Hela Fröken blunds blogg är ren och skär vardagspoesi. Både i det fina och det onda.

Väldigt intressant
. Bara några månader efter att jag hittat Annas blogg slutade hon skriva. Det sista inlägget är från november -09 och sen dess har hon inte setts till. Så även om hon kanske aldrig kommer se det här så ville jag ändå säga att jag verkligen. verkligen. gillade din blogg, Anna!

Volang. Fina fina Linda som inspirerar och drömmer och längtar och donar.

Och så Cinderalley som åkte till San Diego, mötte kärleken, åkte nercabbat och lät alla drömmar gå i uppfyllelse.

Och eftersom ni insisterar, här är 7 sjukt intressanta fakta om mig:

Jag är väldigt bra på att köra bil. Och stolt över det.

Jag har svårt att komma till skott. Jag drömmer, pratar, vill, peppar och låter mig peppas. Och skjuter upp. In absurdum.

I duschen fantiserar jag ofta om att skälla ut folk jag är sur på. Inte sällan med ordentligt utagerat kroppsspråk och hela baletten.

Jag spottar över axeln när katter av alla färger går över gatan. Men eftersom jag inte är säker på vilken axel man ska spotta över så spottar jag över båda. Men sen blir jag rädd att jag jinxar det hela om jag gjort fel så då måste jag spotta en gång till över respektive axel. Det blir en himla massa.

Jag har blivit superblödig och grinar helt irrationellt. Anna Odell avslutade sitt sommarprogram med en Sinead O´Connor-låt som jag tyckte var så dålig att jag satt i bilen och blev irriterad. Men när låtlistan från programmet presenterades och mansrösten sa att ”sist hörde vi Sinead O´Connor med ”Thank you for hearing me”’ så lät låttiteln så fin att jag var tvungen att grina lite grann.

”Fis” är förmodligen mitt mest frekvent använda ord i tal.

Jag avundas folk som har yrken med en titel, som kan säga ”jag är xxxnom/log/or.”

Där har ni mig. Naken och skrikande.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Kul att läsa! Och, dina texter på Disappear är så fina! Kommer en bok? Ja?

Sofia sa...

Tack, vad glad jag blir! Bok ja... en dag (suck) en dag... ;)

sa...

Åh, jag är aldrig så grym på att diskutera och komma på snabba motrepliker som i duschen..

Sofia sa...

Vet. Det är ju helt värdelöst.