tisdag 22 juni 2010

Om just nu

Allting är väldigt bra. Häromdagen gick ett rådjur med ett prickigt litet kid i hälarna nerför grusgången och ut genom grinden. Grannen genar över vår gräsmatta för att inte störa den lilla familjen som lagt sig på hans tomt. Igår jagade en bock en get i full galopp tre varv runt huset. Det var en av de häftigaste grejer jag sett sen vi kom hit. Försiktigheten och det timida klippandet med öronen som bortblåst.
Körsbärstomatplantan, mitt första försök att odla något ätbart, växer så att det nästan hörs.
Köper skor, åker till ikea och skaffar glad förvaring, får stuvar och en lånad symaskin och pepp.
Igår gick årets längsta dag obemärkt förbi. Halvvägs alltså till min födelsedag som är den kortaste. Det känns som evigheter dit. På ett oändligt sommarlovsaktigt vis.




2 kommentarer:

Fröken Blund sa...

jag vill bara säga att du är fantastisk. vilken blogg du har. vilket språk. vilka bilder. jag har inte varit här på ett tag. har så mycket att stå i. men nu. nu läste jag igen lite. och jag blir helt levnadsglad. här mitt i halsflussen. och du skriver här å var om din pappa så smått. och det gör ont att läsa. men ändå. hos dig finns det...liksom så mycket liv. TACK!
kram!

Sofia sa...

Oj. Jag vet knappt vad jag ska säga. Tack låter så fjuttigt till en sådan här komplimang! Men Tack ändå! Hela hjärtat blir alldeles varmt!