fredag 18 december 2009

Att få vatten på sin kvarn är ibland

generande uppfriskande. Den här såg vi idag:
Jag och A har diskuterat, dissekerat och kräkts stadsjeep sen vi flyttade ut hit. Det finns ganska många härikring. Tyvärr.
Och idag kom den här vår väg, som pricken över i'et i Silfverskiöld.
Inte nog med att man kör omkring i ett vräkigt miljömonster för halva miljonen, man har dessutom betalat extra pengar för att ta bort Audi's eget Q7-märke från bilen, för att göra vadå?! Pynta ännu mer pengar för att köpa tillbaka det till sin registreringsskylt istället! What the!
En fotolärare jag hade på folkuniversitetet en gång hade som medicin för de uppmärksamhetstörstande eleverna att vi stannade upp ett ögonblick hela klassen och pekade på personen ifråga så att han skulle känna sig riktigt sedd. Inte den mest pedagogiska metoden men effektiv när det gällde att få pratkvarnar att pausa lite.
När vi gick där över parkeringsplatsen ville jag stanna, peka på föraren och lugnande förklara att Vi ser dig, ta det bara lugnt, vi ser dig. Och din bil. Oroa dig inte, allt kommer att bli bra.

Det hela var så absurt att A blev inspirerad och stämde upp i ett improviserat en-manna-luft-rockband som höll konsert komplett med riff, dålig engelska och trumsolo hela vägen hem i Gubbkepsen som plötsligt framstod som charmigare än någonsin.

Här är dagens bild och min julklapp till mig själv:

3 kommentarer:

CINDERALLEY sa...

Haha, den där läraren låter helt fantastisk. Och jag kan meddela att eftersom USA alltid ska vara snäppet värre så är svindyra stadsjeepar med custom-regskyltar - gärna pimpade med höjda monsterdäck - snarare regel än undantag in my neck of the woods. Störigt.

Josefine sa...

Jisses... de där kängorna. Varifrån? Skitsnygga!

Sofia sa...

Cinderalley: Det är den bästa läraren jag haft. Länge leve Håkan Berthas!
Stadsjeepar med custom-anything ger mig utslag!

Miss Muffin: Snyggast! Sjuukt nöjd! Märket heter Ten Points, fanns i svart och vinrött också. Happy hunting!