tisdag 17 november 2009

Väderbiten

Med risk för att låta way över mina snart 30 så finns det ta mig tusan inga dåliga väder.
There. I said it.
Det regnar, det är gråblött, ett sånt där konstigt softat disljus.
Jag tar mig an Projektet: En om dan med iver. Laddar vagnen med lagom trött barn och kamera, mig med nya visions-parkan och gummistövlar, mössa. Går rundan, vilken tar tre gånger så lång tid för att jag lufsar runt i skogen och fotar och sen väg#1 med misslyckat försök till kaffepaus hos mamma.
När jag går hem är parkas blöt, vagnen är blöt, världen är blöt. Och det är grymt, ingenting är lite obekvämt, inga förrymda regndroppar innanför kragen, inget snor, inga frusna fingrar.
Idag lyckades jag med konststycket: bara mys i regn.




4 kommentarer:

Anna sa...

Fint! Fina bilder!

Känner igen den där präktigheten med inget dåligt väder... här har det investerats i en praktisk allvädersjacka minsann. Jag som inte haft något regntätt ytterplagg sen jag fyllde 14. Alltid kappa. Aldrig jympadojor. Nu är det Helly Hansen för hela slanten. När barnbidraget kommer nästa gång ska jag köpa "såna där praktiska vandringsskor, vattentäta". Men vad gör man inte för att ens pärla ska få frisk luft varje dag.

(ordverifieringen är "flingon". Mycket roligt eftersom det rimmar på klingon)

Sofia sa...

Tack, känns mycket bra med projekt!

Skönt! Mot Sherwoodskogen!

Anonym sa...

Vackra bilder igen, jag undrar om du har träffat våra gamla vänner i skogen och/eller i krysset? Jag undrar om Greta bor kvar i sin gamla stubbe eller om hon har flyttat? Det är ju så att boplatserna förfaller men vännerna har man kvar dom riktiga.
Funderar på Projekt, ett par om veckan??! Pui.

Sofia sa...

:)
De finns nog där,lite som att jag tror att lysmaskarna som fanns här när jag var liten också finns kvar, någonstans.
Kanske förlorar man förmågan att se dem. Kanske kan Knappen hjälpa till att få tillbaka den tids nog? Fast till det behövs nog pappa.. ;)
Pui