tisdag 13 oktober 2009

Höstmys

Det snöar på morgonen. Snö som försvinner så fort den når mark, hade jag vänt huvudet hade jag missat det. Senare på eftermiddagen; höstblåst. Vi går en promenad, det är som en akvarellmålning. Sedan kommer vi in och ligger i sängen en stund. Jag läser "Blonde" som jag fått klippa isär för att orka hålla i när jag ligger ner.


Hon imponerar, Oates, för första gången. Och Marilyn framkallar ångest.

Vi får besök av min svägerska och brorsdotter som kommer för att snusa bebis. Knappen får present och är nu officiellt en hjälte i egen kostym. Med mantel. Galet fin!


Det är mörkt nu. Fönstren som svarta hål i väggarna. Det blåser fortfarande, vindbyar som i mörkret inte längre är vind, bara ljud.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra taktik med att klippa isär boken! Det är en grymt bra bok!

Kram Helena

Sofia sa...

Vad gör man väl inte! Trots att det var ett surt erkännande av min blygsamma muskelkapacitet ;)