söndag 26 april 2009

Lasses pelargoner

Att ett kändisskap kan fungera som en biljett in i andra branscher än sin egen är ju ingen nyhet. Bokbranschen är ett jättebra exempel. Paolo Roberto och Linda Skugge skriver kokböcker. Tilde de Paula är bara ett exempel på kändisar som skrivit böcker i självpåtagen egenskap av föräldraskapsexperter. Thomas Bodström skriver deckare och Agneta Sjödin romaner. It goes on and on. Och nu har min absoluta favorit kommit. Allas vår sportfarbror/åsiktsmaskin Lasse Anrell har släppt bok igen. Om pelargoner! Är inte det världens mest otippade grej! Fan va fint, jag blir glad! "Kändismammors" råd till andra mammor ger mig kalla kårar, Linda Rosings avklädda omslag till självbiografin "Den nakna sanningen" gör mig förbannad men Lasse, Lasse sitter under sin korkek och luktar på blommorna och jag kan inte annat än le!



(För övrigt sitter i skrivandets stund två representater ur familjen Bonnier i morgonsoffan och pratar om den kommande dokumentären och är absolut det drygaste jag sett! "Vi är ödmjuka tjänare av det fria ordet". Bra då. Synd att de har en sån skitnödig von oben attityd till intervjuaren, nyss nämnda Tilde de Paula, att man blir mörkrädd.)

Inga kommentarer: