onsdag 8 april 2009

Frukostrapport

I skrivandets stund har jag en plattsättare med en hel del åsikter som jobbar i köket. Ett väl uttalat förakt för Alex Schulman bla, som går igång till min morgon-tv där nämnde nybakade författare sitter i soffan. Jag har faktiskt ingen uppfattning om honom, han har egentligen inte funnits på min karta förrän nu, i egenskap av just författare. Jag tiggde om läsex av förlaget, snål som jag är när det gäller inbundna böcker, för jag är nyfiken på vad Schulman har att säga om ett tema jag förstått att vi har gemensamt. Min pappa är också gammal, har alltid varit 20 år äldre än andras föräldrar och hans ålder, ålderdom, och därmed också inte alltför avlägsna dödlighet har alltid varit något högst närvarande i mitt liv. "Skynda att älska" heter den. Vacker titel.

Vidare har jag fått ta del av plattsättarens teori att danska egentligen bara är norska baklänges.
Där ser man.

1 kommentar:

CINDERALLEY sa...

Åh, hantverkare som lever i illusionen att deras insikter är briljanta och korrekta, trots att det alltid är precis tvärtom. Det slår aldrig fel!

Och Alex Schulman är för övrigt ett geni.