måndag 6 april 2009

Back in biz. Out of biz.

Det här är vad jag gör när jag försummar den här bloggen. Fick nypepp och inspiration från oväntat håll. Känns sjukt mys.
Flyttade precis av misstag hela mitt bildbibliotek till papperskorgen. Och när jag försöker öppna papperskorgen händer ingenting. Nu är jag så nervös att jag är rädd att hela mys-grotta-in-mig-i-handarbete eftermiddagen är ett minne blott. Tänk om... tänk om... hela finlands-projektet, hela bod-projektet, hela skiten...
För att slippa de pekfingrar som gärna dyker upp i dessa lägen hade jag en back up på ett usb-minne. Ett usb-minne som, senaste jag såg det, råkat ut för okänd typ av olycka och var mer eller mindre obrukbart. Jag som precis börjat släppa min efterhängsna bakåtsträvande längtan efter fotolabb med kemi-och-vattenbad och huvudvärk...
Det där med handarbete framstår än en gång som det enda rätta.

Inga kommentarer: