fredag 13 februari 2009

En jättekonstig grej som jag tänkte på,

som nog alla vid ett eller annat tillfälle fått för sig. Det livsfarliga infallet. Den omöjliga möjligheten. När man står vid ett fönster i ett sjukt högt hus och för en sekund tänker: "Tänk om jag bara skulle hoppa". Eller "Tänk om jag skulle slänga ut ungen över räcket". Eller "Tänk om jag bara skulle elda upp hela skiten". Ett liv utan tragedier, olyckor och ångest (peppar, peppar), måste anses både lycklig och lyckligt lottad och så ändå bara måste man tänka så, bara för en sekund.
A åker iväg över helgen och jag tänker passa på att lyssna på alla skäms-skivor ur de gömdaste lådorna i de bakersta hörnen, och titta på Flash Dance och A chorus line.
Tvångstanke! Vet ni vad jag tänkte nu, när jag skrev det där? Tänk om nån galen läser det här och kommer och yxmördar mig när jag är ensam hemma.
Aa, det är ju troligt. Smartass. Hoppa istället, why the hell not?...

1 kommentar:

matilda sa...

klart ingen yxmördare kommer och mördar dig! du ska ju dessutom till oss i morgon kväll :) puss!