måndag 9 februari 2009

Aj aj, inte skraj

Nu gör jag det igen, nu lägger jag ifrån mig en bok 50 sidor från slutet, trotsar alla svarta katter som en sådan handling skulle motsvara. Vi åkte till Åre och jag plockade med mig läs-stoff men glömde den bok jag faktiskt håller på med just nu.
Så Ajvide Lindqvist: kan du inte ens skrämma mig så att jag kan komma ihåg att ta med mig boken på semestern, då får det ta mig tusan vara.
Carsten Jensens "Vi, de drunknade" ligger närmst i högen och jag hoppas att han ska kunna infria förhoppningarna vad gäller det sjukt otäcka och fascinerande fenomenet människa/hav, där Ajvide sprack för mig. Visst förstår jag att endast skrämselfrekvensen inte kan vara det enda som en bok står och faller med, men faktum kvarstår: jag är inte intresserad av att veta hur/vad/varför längre...
Och nånting säger mig att "Kunzelmann..." ska få vänta en vända till...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aj lööööve Carsten Jensens bok! Den är fantastisk!

Kram Helena

Sofia sa...

Bra! Sist jag följde ditt råd ("Midnattsbarnen") fick jag verkligen valuta för pengarna :)

Anonym sa...

Nu håller jag på och läser Öster om Eden. Den är otroligt bra men ganska tung att hålla i. Det blir bara en kort snutt varje kväll. Jag ska nämligen försöka läsa fler klassiker i år. Minst var tredje bok bör vara gammal. Vi får se hur det går.

Kram Helena

Sofia sa...

haha, klassikerläsandet har jag gett upp för länge sen, alldeles för tråkigt och inte värt det :)
du är tapper, det måste sägas!