onsdag 3 december 2008

Det var Petters tur förr


Sitter i skrivandets stund framför tv4:as nyhetsmorgon (?) med yogurten i halsen och kollar på Petter som, sitt 10-årsjubileum till ära, hiphopar ut sitt hjärta tillsammans med dj sleepy, som jag förövrigt trodde hade dött. På sig har Petter den sedvanligt överdimensionerade t-shirten, med en Jättestor bild på sig själv på! Precis under hakan har han sitt ansikte en gång till i jätteformat, från halsen till skrevet!
Vad jag önskar att jag hade bättre koll på Petter. Jag skulle så gärna vilja veta om han egentligen är jäkligt skön som har den där på sig, eller om det är så illa och fantastiskt distanslöst som jag trots allt tror? Informera mig någon! Eller är han bara en sentimental halvkackig hiphopare som bara lyckades dyka upp i precis rätt tid där borta i det sena 90-talet? Och varför känns han redan som den sura gamla det-var-bättre-förr gubben? Han är, vad?, 31?
Frågan är vidare varför jag bryr mig? Vad är det hos Petter som får mig att skriva ett helt jäkla inlägg om honom? Jag vill veta om han bär den där tischan av samma anledning jag skulle gjort.
(aargh! medan jag skriver detta avslutar han sitt tv4 besök med ett...medley! ett medley! god damn it!)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag läser
:-)

Anonym sa...

Hej!

Fråga Pelle, jag tror att de känner varandra lite sisådär.

Kram Helena

Anonym sa...

Petter är och har alltid varit jäävligt trött. Han känns som den feta killen i lågstadiet som en dag växte ikapp sitt feta arsle och fick hybris.
Men en låt är faktiskt bra; "Petter vs Sthlm" från "mitt sjätte sinne" skivan. Lyssna och , eh, lär...