onsdag 14 december 2011

2011 i bilder.

Januari. Det var snö och vi läste och fördrev tiden mest. Pysslade och fotade saker. Jag försökte köpa spetsklänning på nätet och blev blåst efter en följetång av irriterade mail. Jag funderade mycket på att vi stod i färd med att riva vår stuga. Jag gjorde en ganska fin lista om året som gått.
Februari. Funderade en del på märkliga sammanträffanden och livet. Började teckna igen och sy lite grann. Det var snöstorm och jag skottade jämt, tyckte jag. Skrev om när jag och A var alldeles nya.
Mars. Åkte på begravningsresa till Helsingfors med A och hans systrar. Började sy kläder.
April. Fortsatte sy kläder. Blev syforumsnörd. Tänkte lite mer på livet och hade vårens första utefika på altanen.
Maj. Liten blev stor och började på dagis. 1 år sedan pappa dog.
Juni. Det blev sommar och jag och mamma åkte på ännu en begravningsresa till Finland. Jag blev för första gången nervös att flyga. Sedan läste jag "Into the wild", som jag fortfarande inte kan sluta tänka på.
Juli. Läste jättemycket. Knappen skötte kameran. Terrordåden i Norge lamslog.
Augusti. Kommunen kom till ön och började gräva. Vi klev runt bland barr och grävskopor. Knappen fyllde 2. Började packa inför flytten.
September. Flyttade till lägenheten. Sa hej då till huset.
Oktober. Åkte till Göteborg och såg Rangers - Frölunda. Tömde det sista i stugan. Skruv och spik och pappas alla lappar på dasset. Rev huset.
November. A blev galen i att laga mat. November handlade faktiskt mest om mat. Mat och kläder, om jag ska vara ärlig.
December. Äter vi bullar och glor på vår första egna gran. Det är roligt på jobbet, snart är det jul.
God jul!

6 kommentarer:

Fröken Blund sa...

du är helt fantastisk. Du skriver så fint, du fotar så GALET FINT och sen kan du sy oxå! What? Überhuman!och dessutom lovely och ödmjuk o rar... Gränser, nejnej inte här inte. Hurra för dig, minst en hurra om dan skulle jag vilja säga!minst.

Johanna sa...

Å, älskar december och alla fina listor som kommer då. Som den här!

egoistiska egon sa...

Vilka underbara bilder!

Sofia sa...

fröken blund: Men alltså! Du är ju för himla fin! Tack! Alla borde ju utbringa ett "Hurra för mig!" till sig själva varje dag. Kanske till morgonkaffet? Det kanske skulle hjälpa en att förlåta sig alla de där mindre bra sidorna som jag ju trots allt också härbärgerar!

Johanna: Jag med! (= säkert inte årets sista lista för mig heller. hehe)

egoistiska egon: Tack, vad roligt!

Josefine sa...

Fantastiskt fint inlägg! Jag har varit lite urkopplad en vecka så då har man så mycket fint att ta igen i sin reader.

Sofia sa...

Josefine: Tack du! Och välkommen tillbaka.