måndag 7 mars 2011

Hytt/hotell-bonanza

Så, en helg i Finland med A och hans systrar. Vi har ätit, pratat, pratat, lärt oss saker, lärt känna, upptäckt, varit trötta, för oss själva, skrattat, gråtit. Hälften av oss flög hem igår och vi som åkte båt klev iland hålögda och mätta imorse. Det har varit shaviga frukostbufféer, inte helt okomplicerade släktmöten, sköna bokhandelsbesök, middag på Helsingfors trendigaste, två trötta som däckat framför film på datorn under vita lakan i gropig hotellsäng.
Jag hade nya kameran med mig och jag är rädd att mitt resesällskap inte såg mer av mitt ansikte under det första dygnet än så här:







De här uppklädda herrarna visade sig vara osnutna spolingar när de hamnade brevid oss på restaurangen och de uppenbarligen trodde att barnbufféns pommes frittes och minihamburgare var någon slags gratis treat för vuxna i väntan på förrätten. Allvarligt. Jag vet att man inte ska ha fördomar men Silja Line en fredagkväll liknar farligt mycket en bekräftelse av dito.






Det var länge sen vi gick och la oss, fikade, vaknade, åt frukost, middag, gick på stan, sov utan barn. Det var ovant och ändå som förr. Lyxigt och lite tomt. Men skönt och inte lika jobbigt som jag fruktat. Knappen har haft ännu mer lyx med 3 dagar vip-häng med mormor.
Tillbaka nu. Hemma bäst.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Herre gud vad jag älskar när du lägger in såna här fotokavalkader! Mer och oftare! Och P.s jag är så SJUKT avundsjuk på din sökare till den lilla gulliga olympusen. Vill ha till min med!

Sofia sa...

Åh vad roligt! Då ska det bli mer!
Älskar Olympusen! Den är så jäkla snygg också!